انواع الکتروموتور صنعتی چیست ؟برنامه های کاربردی برای موتورهای الکتریکی صنعتی

اختراع شدن موتورهای الکتریکی انقلابی بزرگ در صنعت بود. انواع الکتروموتور صنعتی در اواخر دهه 1800 ساخته شدند. تا سال 1887 ، انواع الکتروموتور صنعتی بر روی اولین سیستم چرخ دستی برقی در ریچموند ، ویرجینیا نصب شد. تا سال 1892 ، آسانسور برقی و سیستم کنترل اختراع شد. توماس ادیسون قدرت DC را ارتقا داده و سیستم های انتقال قدرت الکتریکی را برای تأمین انرژی موتورهای DC ساخته است.

انواع الکتروموتور صنعتی

مدرن سازی عصر به وسیله ی موتورهای الکتریکی صنعتی

این امر با بهبود کاربردهای صنعتی “انقلاب صنعتی” را در پی داشت. در آن زمان ، فرآیند های صنعتی توسط انتقال نیرو محدود می شدند. این امر با استفاده از کمربندها ، شافت های خط ، هوای فشرده یا فشار هیدرولیکی تحقق می یافت. با استفاده از موتور الکتریکی ، هر ماشین می تواند توسط الکتروموتور صنعتی خود تغذیه شود. هم چنین کنترل آسان را در هنگام استفاده فراهم کند.

این باعث بهبود کارایی انتقال نیرو و افزایش ایمنی و سهولت تنظیم تولید می شود.موتور الکتریکی جایگزین موتورهای بخار برای تأمین انرژی لوکوموتیوها ، کشتی های بخار و کارخانه های صنعتی شد. امروز ، وزارت انرژی تخمین می زند که موتورهای الکتریکی نیمی از شبکه برق کشور را مصرف می کنند.

برنامه های کاربردی برای موتورهای الکتریکی صنعتی

موتورهای الکتریکی 1 اسب بخار تا 100000 اسب بخار برای رفع هرگونه نیاز صنعتی در دسترس هستند. موتورها و مولدهای همزمان و ناهمزمان متناسب با عملکردهای ویژه در دسترس هستند. قاب NEMA مخصوصاً برای محیط های چالش برانگیز مناسب است. همچنین ، موتورها می توانند به صورت عمودی با قابلیت دسترسی گشتاور بالا برای تأمین نیروی اضافی باشند. البته ، آنها می توانند با برق AC یا DC کار کنند.

نمونه هایی از کاربردها شامل فن های صنعتی ، دمنده ها ، پمپ ها ، ابزارآلات ، ابزارهای برقی ، توربین ها ، کمپرسورها ، دینام ها ، کشتی ها ، کارخانه های نورد ، کارخانه های کاغذ سازی ، انتقال دهنده ها و سایر برنامه های خاص است. سیستم هایی وجود دارند که می توانند در محیط های بسیار خورنده مانند نیروگاه های هسته ای و محیط های بسیار تهاجمی مانند مواد شیمیایی خورنده و گازها کار کنند.

الکتروموتور صنعتی وجود دارد که تقریباً هرگونه نیاز را برآورده می کند.

مزایای موتورهای AC و DC

موتور DC برای کاربردهای سنگین که به گشتاور راه اندازی بالا و طراحی جمع و جور برای سرعت بالا نیاز دارد ، استفاده می شود. موتورهای متناوب معمولاً در مکانهایی یافت می شوند که به کنترل کننده های دقیق برای افزایش کارایی و خروجی نیرو نیاز دارند. این جایی است که فناوری کنترل کننده در 20 سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است.

موتورهای DC

این موتور یک ارمیچر از جنس اهن ربای الکتریکی دارد. هم چنین دارای یک کموتاتور است. کار کموتاتورر به صورتی است که جریان الکتریکی را 2 بار برعکس می کند. سپس جریان الکترویکی را به ارمیچر می دهد. در ادامه ی عملیات اهن ربای الکتریکی در استاتور اهن ربای دائمی را می گیرد و از بین می برد. شتاب موتور به دو فاکتور ولتاژ و گشتاور بستگی دارد.

همین طور که می دانید مدل الکتروموتور ها با تنوع زیاد در بازار نیست. به این دلیل که این وسیله قابل کنترل است در حال حاضر کاربرد های زیادی دارد. یک نکته ی مهم دیگر این است که کموتاتور ها در موتور های DC در مدت زمان بیشتری سالم می مانند. پس هزینه ی نگهداری و تعمیر کم تر می شود.

موتورهای AC

از مهم ترین ویژگی های این موتور این است که بسیار محکم و ساده ایت. هم چنین ارزان قیمت است و به راحتی به منبع AC وصل می شود.

برای خواندن بقیه ی مطالب در باره ی الکتروموتور صنعتی به مقاله های زیر مراجعه کنید:

الکتروموتور صنعتی چیست؟

الکتروگیربکس

گیربکس حلزونی 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *