همه چیزدرباره ترمزمغناطیسی

همه چیزدرباره ترمزمغناطیسی ؟ ترمزهای الکترومغناطیسی (Electromagnetic brakes ) یا ترمز مغناطیسی الکتروموتور(همچنین به عنوان ترمز الکترومکانیکی نیز نامیده می شود) از نیروی الکترومغناطیسی برای اعمال مقاومت مکانیکی یا اصطکاک آهسته یا متوقف کردن استفاده می کنند.

از آنجایی که ترمزهای الکترومغناطیسی در اواسط قرن بیستم به ویژه در قطارها و تراموا به صورت رایج استفاده شد، انواع برنامه های کاربردی و طراحی ترمز به طور چشمگیری افزایش یافت، اما اساس کار آنها ثابت مانده است.
هر دو ترمز الکترومغناطیسی و ترمزهای جریان الکتریکی از نیروی الکترومغناطیسی استفاده می کنند اما ترمزهای الکترومغناطیسی در نهایت به اصطکاک بستگی دارند و ترمزهای جریان از نیروی مغناطیسی به طور مستقیم استفاده می کنند.

همه چیزدرباره ترمزمغناطیسی-ترمز مغناطیسی-الکتروموتور صنعتی-گیربکس حلزونی-الکتروگیربکس-موتور ویبره

کاربرد ترمز مغناطیسی الکتروموتور

ترمز مغناطیسی الکتروموتور

در اتومبیل ها یک اتصال مکانیکی گشتاور را به یک جزء ترمز الکترومغناطیسی انتقال می دهد.
تراموا و قطارها از ترمزهای الکترومغناطیسی استفاده می کنند که در آن ترمز توسط نیروی مغناطیسی به ریل فشار داده می شود. آنها از ترمز مکانیکی تشخیص داده می شوند، جایی که اساس ترمز مکانیکی بر روی رینگ فشار داده می شود.
موتورهای الکتریکی در کاربردهای صنعتی و روباتیک نیز از ترمز مغناطیسی الکترو موتور استفاده می کنند.

این ترمز در زمینه های صنعتی که ترمز آنی دستگاه امری بسیار با اهمیت می باشد. که مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد  از جمله می توان به بالابرهای نفربر ؛ آسانسور؛ تاور کلایمرها ؛ انواع چرثقیل وینچی ؛ نوار نقاله های انتقال مواد تحت زاویه و دستگاه های شرینک و بسته بندی و …. اشاره کرد .این ترمز بدنه کوتاه دارد که سبب کاهش وزن و طول فریم موتور میگردد و طیف گسترده جهت کاربری دارد.

سوالات متداول

ترمز مغناطیسی الکتروموتور(همچنین به عنوان ترمز الکترومکانیکی نیز نامیده می شود) از نیروی الکترومغناطیسی برای اعمال مقاومت مکانیکی یا اصطکاک آهسته یا متوقف کردن استفاده می کنند.

1-تراموا و قطارها از ترمزهای الکترومغناطیسی استفاده می کنند که در آن ترمز توسط نیروی مغناطیسی به ریل فشار داده می شود. آنها از ترمز مکانیکی تشخیص داده می شوند، جایی که اساس ترمز مکانیکی بر روی رینگ فشار داده می شود.

2-موتورهای الکتریکی در کاربردهای صنعتی و روباتیک نیز از ترمز مغناطیسی الکترو موتور استفاده می کنند.

مقالات مرتبط با این مقاله را در سایت شرکت بتاگیربکس برای کسب آگاهی بیشتر و انتخاب مناسب تر دنبال کنید:

گیربکس ایلماز ترک

گیربکس حلزونی در اصفهان

الکتروموتور صنعتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *