الکتروموتور تک فاز دست دوم

الکتروموتور تک فاز دست دوم با شرایط امروزی بازار جهانی و همچنین افزایش شدید قیمت ها بسیار طرفدار پیدا کرده است زیرا قیمت مناسب تری دارند و به صرفه تر هست.

خرید کالای صنعتی دست ‌دوم یا استوک با یک سری چالش‌های خاص خود همراه است. این چالش ها از تعیین قیمت گرفته تا میزان کارکرد و موارد دیگر، همچنین سختی و چالش‌های مخصوص به خود را دارد. الکتروموتور تک فاز دست‌ دوم نیز با چنین چالش‌هایی روبه رو است.

برای خرید الکتروموتور های تک فاز دست‌ دوم یا سه فاز دست دوم، باید دقت بسیار زیادی داشته باشید تا دچار اشتباه نشوید و خرید مناسبی داشته باشید. داشتن اطلاعات کافی در مورد الکتروموتورهای تک فاز یکی از مهم‌ترین عواملی است که به شما در خرید این کالای دست ‌دوم کمک می‌کند. اگر اطلاعات خود را در مورد الکتروموتور تک فاز افزایش دهید، احتمالا مشکلات کمتری برای خرید الکتروموتور دست‌دوم این کالا خواهید داشت.

در بازار های که فروش الکتروموتور دارند ، همیشه قیمت الکتروموتورهای تک فاز از قیمت الکتروموتور های سه فاز بالاتر بوده است. دلیل آن هم تیراژ پایین تر و عدم رقبت تولید کنندگان به تولید این دسته الکتروموتور می باشد .دلایل زیادی برای نبود رقبت تولید کنندگان هست ، از جمله مصرف بالا، استهلاک زیاد ، تعمیر و نگهداری پرهزینه، محدودیت توان تولیدی و … از عدم رغبت تولید کنندگان می باشد.

از طرفی دیگر امروزه با پیشرفت صنعت اتوماسیون  ، امکان راه اندازی الکتروموتور سه فاز با برق تک فاز به همراه بسیاری امکانات زیاد فراهم شده است ، اما باز هم در تجهیزاتی نیاز به الکتروموتور با کیفیت تک فازی داریم که خرید اینورتر امکان پذیر نیست و همچنین قیمت تمام شده نیز در اولویت است. با این وجود برند الکتروموتور های موجود در بازار که به دو صورت اصلی و اوریجینال هستند ، برای مشتریان مطلوبیت بالاتری نسبت به محصولات چینی بی کیفیت دارند .

به دلیل رعایت استانداردهای بسیار قوی و تولید کاملا نظارت شده ، مصرف و پارامترهای الکتروموتور تک فاز حتی در نوع دست دوم هم ، کاملا در چارچوب می باشد. در واقع به همین دلیل هست که مصرف کننده تمایل به استفاده از یک الکتروموتور دست دوم با کیفیت و اصالت به جای یک الکتروموتور بی کیفیت بی نام که پارامتر مشخصی به دلیل عدم رعایت استانداردهای دقیق ندارد، خواهد داشت.

کاربردهای الکتروموتور تک فاز چیست؟

 

در این مقاله به معرفی الکتروموتور های تک فاز و همچنین کاربرد های آن‌ ها می ‌پردازیم .

از اسم این موتورها مشخص هست که  کارکرد آن‌ ها با برق تک فاز شهری صورت می‌گیرد ، به همین دلیل از آن استفاده خانگی ، تجاری و صنعتی می شود.  این نوع موتورهای الکتریکی در دو نوع مختلف پوسته و بدنه تولید می‌شوند. الکتروموتور تک فاز یکی از پرکاربردترین موتورهای القایی در صنایع مختلف است که به چند دسته تقسیم می‌شوند.

الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز از رایج ترین موتورهای الکتریکی در صنایع مختلف هستند. این نوع موتورها از نوع الکتروموتور القایی به حساب می‌آیند و کار با آن‌ها نیاز دانش فنی دارد در واقع الکتروموتور القایی وسیله‌ ای برای  تبدیل نیروی الکتریکی برق به نیروی مکانیکی هست در واقع این تبدیل نیرو توسط سیم پیچ موتور و پره‌های چرخشی انجام می شوند.از الکتروموتور های تک فاز استفاده زیادی می شود زیرا که این موتورها با برق تک فاز شهری کار می‌کنند. 

الکتروموتور تک فاز  با توجه ویژگی‌های خود در موارد مختلف کاربرد دارند. زمانی که اختلاف فاز جریان دو سیم پیچ 90 درجه باشد بیشترین گشتاور راه اندازی داریم . در این حالت میدان دوار ایجاد شده تقارن هستند . الکتروموتورهای تک فاز بیشتر  برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار الکتروموتور تک فاز با الکتروموتور سه فاز تقریبا یکسان هستند و  تفاوت آنها در این هست که گاهی، در الکتروموتور تک فاز از کلید گریز از مرکز استفاده می شود که در الکتروموتورهای سه فاز کاربردی ندارند که معمولا برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی از الکتروموتورکوچک تک فاز که توان مصرفی آنها تا الکتروموتور 3 اسب بخار تک فاز می باشد استفاده می شود ولی در بعضی اوقات از الکتروموتورهایی با توان بالاتر نیز استفاده می شود . الکتروموتور تک فاز می تواند تک خازن یا دو خازن باشد که الکتروموتور دو خازن را رله ای نیز می نامند.

قیمت الکتروموتور تک فاز دست دوم

قیمت الکتروموتور تک فاز دست دوم چقدر است؟ همانطور که میدونید قیمت الکتروموتور تک فاز آکبند بیشتر از الکتروموتور تک فاز دست دوم هستند . با اینکه کالا های صنعتی به ‌عنوان یک مجموعه فروشگاهی محصولات نو و آکبند صنعتی شناخته می‌شوند؛ ولی با این‌ حال تلاش کرده تا با ارائه بستری هوشمندانه به خریداران الکتروموتور تک فاز دست‌ دوم کمک کنند تا محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و همچنین با هزینه کمتری آن را خریداری کنند .

با این‌ حال، این وظیفه خریدار است که با توجه به نکات گفته شده ، بررسی و تحقیق ‌های لازم را انجام داده و بهترین تصمیم را برای خرید الکتروموتور تک فاز بگیرد و انتخابی درست داشته باشد.

کاربردهای الکتروموتور تک فاز چیست؟

الکتروموتور تک فاز یکی از پرکاربرد ترین موتورهای الکتریکی هست که در مصارف صنعتی، تجاری و همچنین خانگی به کار برده می شوند . این الکتروموتورهای الکتریکی توانایی تبدیل انرژی برق به مکانیکی را دارند به همین دلیل در بیشتر وسایل از آن‌ ها استفاده می شود. همچنین به دلیل تک فاز بودن این موتورها و استفاده آن‌ ها از برق شهری کاربرد زیادی در لوازم خانگی دارند .

کاربردهایی که الکتروموتورهای تک فاز در لوازم خانگی دارند مانند استفاده از در موتور های لباسشویی، پرینترها، کولرهای آبی ، یخچال‌ها ، پمپ آب خانگی و صنعتی و…. اشاره کرد. یکی از کاربردهای دیگر الکتروموتور های تک فاز می‌توان به استفاده در ساختمان سازی‌ها اشاره کرد ، همچنین این الکتروموتورها در بسیاری از بالابر ها نیز کاربرد دارند.

نکاتی برای خرید الکتروموتور تک فاز دست ‌دوم

بهتر هست که در خرید الکتروموتور تک فاز دست دوم به برخی نکات عمومی توجه داشته باشید تا انتخاب بهتری برای خرید الکتروموتور تک فاز دست دوم داشته باشید . دستگاه‌های نو و آکبند هم نیز ممکن است زمانی دچار آسیب شوند، با این تفاوت که خدمات پس از فروش دستگاه‌های آکبند ، قوی‌ تر از دستگاه‌هایی هستند که شما از فردی خریداری کردین که خود استفاده ‌کننده بوده . این تحقیقات باعث می شود که تخمین بزنید آیا خرید الکتروموتور تک فاز دست دوم به‌ صرفه ‌تر است یا آکبند ؟

یکی از نکته های دیگه که باید به آن توجه کنین میزان کارکرد الکتروموتور تک فاز دست دوم است . تمامی این موارد بر روی قیمت الکتروموتور تک فاز دست دوم می تواند اثرگذار باشد. برای این منظور اگر خودتان تخصص لازم ندارید، حتما از افراد متخصص برای خرید الکتروموتورهای تک فاز کمک بگیرید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *